លោក សុង យឹម ម្ចាស់អាជីវកម្មលក់រានទេវតា(ព្រះភូមិ) ថា ការផលិតរាន ឬតូបទេវតានេះ គឺមានជំនឿតាំងពីសម័យអង្គរ ដែលទាក់ទងនឹងសាសនាធំៗទាំង៣
ដោយ៖ សេង ស៊ីដារ៉ូ
សិប្បកម្មផលិតរាន ឬតូបទេវតានេះ អាចទទួលបានចំណូលសមរម្យសំរាប់មួយខែៗ
ដោយសារសិប្បកម្មមួយនេះ ទទួលបានការគាំទ្រពីអ្នកប្រើប្រាស់ច្រើន នាពេលបច្ចុប្បន្ន។
លោក សុង យឹម ដែលបើកអាជីវកម្មលក់រាន ឬតូបទេវតានេះ បានលើកឡើងថា
រូបលោកមានការយល់ដឹង ច្រើនពីអត្ថប្រយោជន៍រានទេវតា ឬហៅថា ព្រះភូមិនេះ ពីមុនមករានទេវតា ដាក់នៅតាមវាលស្រែ
ដោយកំណត់ថា ជាព្រះភូមិ តែក្រោយមកវាស្រែត្រូវបានឈ្មួញ ឬប្រជាពលរដ្ឋបានទិញយកទៅសាងសង់ផ្ទះ
អាគារ ព្រោងព្រាតអស់ទៅ ទើបប្រជាពលរដ្ឋនាំគ្នាសាងសង់ជាតូប ឬរានទេវតានេះឡើងវិញ ដើម្បីដឹងគុណដល់ព្រះភូមិ
ដែលបានធ្វើឲ្យមានសេចក្តីសុខសប្បាយដល់ពួកគេ ជារៀងរហូតមក។
លោក សុង យឹម បានបន្តថា បើជាងជំនាញអាចផលិតតូប ឬរានទេវតានេះ
បានចំនួន ៤ ទៅ ៥ ហើយបើតូប ឬរានទេវតាធំៗវិញ អាចផលិតបានចំនួន
២ប៉ុណ្ណោះក្នុងមួយថ្ងៃ។ និយាយពីតម្លៃ រាន ឬតូបទេវតា ដែលមានទំហំតូចជាងគេបំផុតថ្លៃ
៣៥ដុល្លារ រានធំថ្លៃចាប់ពី ៥០០ដុល្លារ ទៅ ៧០០ដុល្លារ តែចំពោះរានទេវតាធំ កំរបានលក់ដាច់ណាស់
វាអាស្រ័យទៅនឹងអតិថិជនដែលមានលទ្ធភាពប៉ុណ្ណោះ។
រឿងរ៉ាវដែលទាក់ទងទៅនឹងរាន ឬតូបទេវតា (ព្រះភូមិ)នេះ គឺប្រជាពលរដ្ឋតែងតែមានជំនឿថា រាន ឬតូបទេវតានេះ វាទាក់ទងទៅនឹងការសាងសង់គេហដ្ឋានថ្មីៗ
តាំងពីសម័យអង្គរមកម្ល៉េះ ដូច្នេះហើយទើបបណ្តាលឲ្យស្តេចខ្មែរសាងអង្គរឡើង ក៏ព្រោះមានជំនឿលើសាសនាទាំងអស់នោះ។
នាសម័យនោះ ក្សត្រខ្មែរ ដែលបានសាងប្រាសាទឡើង គឺទុកសម្រាប់តម្កល់រូបព្រះផ្ទាល់ខ្លួន
ព្រោះថា សាសនាខ្មែរជំនាន់នោះ គឺជឿទៅលើព្រហ្មាញសាសនា ហើយសាសនានេះ មានព្រះច្រើនអង្គ
គឺព្រះព្រហ្មណ៍ ព្រះនារាយណ៍ និងព្រះឥសូរ…តាមធម្មតាគេច្រើនមានជំនឿ
ទៅលើព្រះនារាយណ៍ ឬព្រះឥសូរ។
នាពេលនោះ ព្រះមហាក្សត្រយសូវរ្ម័ន្តទី១ បានជ្រើសរើសយកព្រះឥសូរ
ធ្វើជាព្រះផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ព្រះអង្គ រីឯព្រះមហាក្សត្រសុរិយាវរ្ម័ន្តទី២
ទ្រង់បានជ្រើសយកព្រះនារាយណ៍។ ចំណែក ព្រហ្មាញ្ញសាសនាវិញជាសាសនាមួយដែលឥតមានវត្ត
ឥតមានវិហារ ជាទីសាធារណៈទេ ដែលគេហៅថា អាស្រមនោះ គឺជាទីលំនៅរបស់ព្រាហ្មណ៍
ដែលជាព្រះសង្ឃរបស់ព្រហ្មាញ្ញសាសនា តែប៉ុណ្ណោះ។ ដើម្បីនឹងគោរពព្រះ ឬបូជាថ្វាយព្រះ
គ្រួសារនីមួយៗត្រូវសង់ផ្ទះអ្វីមួយ ដើម្បីធ្វើជាទីតាំងព្រះរបស់ខ្លួន។ កាលសម័យអង្គរ ផ្ទះណាក៏មានទីតាំងព្រះរបស់គេដែរ
ដែលគេហៅថា «រានទេវត្តា» នេះឯង ហើយគឺជាទីតាំងព្រះរបស់ប្រជារាស្ត្រខ្មែរទូទៅ
នៅពេលដែលខ្មែរកាន់ព្រហ្មាញ្ញសាសនានោះ។
ហេតុដែលគេធ្វើរានទេវត្តា ជារូបប្រាសាទ គឺមកពីគេទុកថា
ព្រះក៏ជាស្តេចមួយអង្គដែរ។ គេដាក់រានទេវត្តានៅលើសរសរឲ្យបានខ្ពស់នោះ គឺគេចង់បង្ហាញឲ្យដឹងថា
ព្រះនៅលើមេឃ។ ហេតុដែលគេដាក់រានទេវត្តានៅក្រៅផ្ទះ គឺមកពីក្នុងព្រហ្មាញ្ញសាសនា
ព្រះឥតនៅជាមួយមនុស្សលោកទេ ព្រះនៅលើមេឃ។ ក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា ហើយនឹងសាសនា ព្រះយេស៊ូ
គេអាចដាក់ព្រះពុទ្ធ ឬព្រះយេស៊ូក្នុងផ្ទះបាន។
ស្តេចខ្មែរពីដើម សាងប្រាសាទសម្រាប់ព្រះរបស់ព្រះអង្គ
ដូចរាស្ត្រដែរ។ ការដែលខុសពីរាស្ត្រ គឺថាប្រាសាទស្តេច ជាប្រាសាទមែនទែន
ដែលធំនឹងល្អយ៉ាងអស្ចារ្យ ដូចប្រាសាទវិស្នុលោកៈ និងប្រាសាទសីវៈ លោកៈ ជាដើម ។
ប្រាសាទនីមួយៗ ជាប្រាសាទផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នកសាង
ដោយហេតុនេះហើយ បានជាកាលណាអ្នកម្ចាស់ប្រាសាទនោះ ស្លាប់ទៅគេបោះបង់ចោលប្រាសាទរបស់អ្នកនោះតែម្តង៕
Post a Comment